Ajarin Aku


Salam . Bismillah .



Syukur sihat tubuh badan.

Syukur sihat akal fikiran.

Syukur sihat hati dan perasaan.


Cuma cuma cuma

Macam mana nak lebih memastikan

Tubuh . Akal . Hati
itu benar-benar sihat dan bermanfaat?

Rasa macam aku gunakan 10% atau mungkin kurang dibahagian akal itu.
Mungkin peratus yang sama juga untuk tubuh badan.

Selebihnya pada hati.
Apasal?

Memang tiada arus perdana penyusunan strategi sungguh.

- - - -

Okeh.

Sekarang, ajarin aku bagaimana untuk aku boleh pergunakan

peratusan otak itu dengan sepowernya.

Biar nanti, fikirannya segar megar bersinar.

Tidak LAPUK dengan ide ide lama, cara lama.

Ajarin juga manfaatkan peratusan tubuh berbakti pada masyarakat.

Bermula dari diri sendiri.

Teringin juga ia bersepah sepah di tapak larian.

Terus, ajarin memperkuasakan hati cara yang bijaksana.

Manusia pandai cuma tidak bijak.
(Cikgu saya ajar)

- - - -


Kenapa saya rasakan begini dan begitu?

Kerana tah.

Sudah 23 tahun hidup, syukur.

Tetapi macam tiada sebarang peningkatan, pemberian, penambahbaikan dan segala jenis 'pem..'

PEMalas ada.

- - - . . . - - -

Umur semakin menaik ya.

1 2 3 4 5 ..... 23 24 25 ...... 66 67 ..... 81 (umur nenda saya)


Sila lakukan sesuatu,

Tidak memberi nama pun, sekurangnya memberi sedikit dua titik impak!

0 Response to Ajarin Aku