Marah+Geram=Sedih~SABAR


Salam..
::bismillah::

~senyum semua~

Apabila kemarahan melanda..kite rasa..huh! x tahan..geram sangat..nak nangis pun ada..time tuh syaitan berbondong2 bersorak menyokong untuk kite menyemarakkan lagi rasa marah itu..

Ada mcm2 sbb kenapa org akan marah..antaranya:

-kene marah tetibe sbb dia tgok kite hepi jer (kire x puas hati ar)..
-kene marah dengan org len dek kerana kerja dia tuh yg berlambak x siap2 (kite jadi alat lepas kan marah)..
-kene marah sbb sll dok ingt kan / soh buat benda yang sama jer..
-kene marah sbb lupe date line submit keje yang disuruh (haa..tengok balik planner)..
-kene marah sbb kite dah bongkar+selidik+bocorkan rahsia dia (hahaha)..
-org tuh dah wink wink kot..

tapi apa yg penting..jangan buat org lain marah+geram kat kite x tentu pasal yer..kesian lah kat org tuh..dia x besalah pun..dia cume seorang insan yang perlukan bimbingan, petunjuk, ketenangan dan keseronokan dalam hidup..

SABAR yer..hidup mmg cmtu..memarahi..dimarahi..buat2 marah..

S.A.B.A.R.::s.a.b.a.r.::S.A.B.A.R.::s.a.b.a.r.::S.A.B.A.R.::s.a.b.a.r.::S.A.B.A.R.::s.a.b.a.r.::S.A.B.A.R



~doa n solat n terus tabah!~
**terus mengorak langkah dan terbang lebih tinggi hingga ke angkasa membawa cita-cita yang baru dan murni itu**

terus optimis..huh!! ~sabar jer lah~

7 Response to Marah+Geram=Sedih~SABAR

  1. salam.
    la taghdhob, pesan Rasulullah.
    bagimu pahala besar.
    dan org paling kuat adlh org yg tahan marah.
    hoho.
    tak perlu masuk pertandingan Ninja Warrior utk buktikan anda plg kuat.
    hanya perlu kekuatan menahan perasaan itu. perasaan yg bila ianya divisualkan, maka bersedihlah anda kerana anda bakal hilang seri muka. haha!
    buruk weh marah...
    hehe.

    ok k afra' kuat.
    k afra' kena terus kuat.
    ^_^
    moga diberikan kekuatan hati olehNya....

    -syaimaa'-

  2. la taghdob, la taghdob, la taghdob

    ape cer ni? aduyai..

  3. sabarsabarsabar.nasib baik kamu kuat.kalau tak mesti semesta alam da terbang takutkan kamu marah.haha.

  4. afra` says:

    salam..~huhu~hidup perlu diteruskan..bersabar dengan kerenah manusia..bersabar dengan mehnah dunia~..S.E.N.Y.U.M..
    cepat lari jauh!

  5. sofiyyah says:

    hehe..

    sabar jela eh afra'.

    off record eh npe awk marah hehe


    na'am..la taghdob!

  6. WF:ciktim says:

    afra',
    ade org pakar pesan,
    kita kena bertanggungjawab dgn perasaan sendiri.
    kalo marah, marahla..
    jgn pendam-pendam..
    t jadi barah..
    tp marah kat yg sepatutnya la..
    jgn gi marah pd tak berkenaan lak.
    ok!

  7. afra` says:

    beklah puan tim..saya akan "berusaha"~haha