Imtihan Mood + Election Day ~ Marilah...


::Salam::
::Bismillah::

Harini, 21/1/2010--2 perkara penting da belaku.. :)

1) Saya jadi saksi pertama utk kebenaran menggunakan ITD Lab (Male) - jadi, sume boleh mengundi di situ bile da tibe masanya dan berada disitu..(tapi mcm biasa, kalo pegi mana2, mesti org akan ty dulu, "Sis student ke staff?")

2) Selesai paper ke-3 (midterm) Bahasa Melayu Lanjutan..


Subjek Bahasa Melayu Lanjutan.. Bile jawab, teringat zaman sekolah dulu, cikgu ajar bahasa Melayu - Tatabahasa, Penulisan, dan Pemahaman.. Dari Tadika sampailah ke Universiti.. Cikgu ajar dan ajar.. Tanpa putus asa.. Kalau sekolah rendah dan menengah, semua murid mesti ada 3 buku lah utk BM.. Supaya senang nak belaja ikut hari.. Bile da naik sikit, pegi Universiti, Puan kata : "Anda beli buku BM Lanjutan, RM 10 jer.. Senang nak ulangkajian..Lagipun ini buku baru setelah digubal oleh pensyarah2".. Orite.. Beli dan baca!

Semasa exam BM Lanjutan, "huh..awatlah x tatau mana ejaan yg salah nih..baca da mcm Melayu..erm, cube saja lah.." Berpegang pada prinsip 2010, exam adalah kayu ukur tahap kefahaman + ingatan seseorang.. Belaja kasi fokus lebih.. Ilmu tu serap elok2.. Tatau ty (walopun kdg2 malas nak angkat tgn).. Jangan tertekan.. Rasa letih dan mengantuk--Sile Tidur dulu (tak elok tidur lewat).. Patu bangun lah semula.. Itulah prinsip utk exam nya..

Mengundi, walaupun kali ni, xdpt mengundi.. Jadi saksi pun ok kan.. Kepada yang mengundi, pilih mana yang bagus + very good sahsiah + kepimpinan dia.. Cume, SRC kali ni mcm senyap jer.. Tatau la nape.. Takpe, semoga kali ini kalian lebih hebat! --Bile pula giliran saya berada di barisan SRC??~ masih belum berminat.. Hanya memberi pandangan sahaja..


p/s: akan datang--Conference on 2nd Februari 2010 di CAC.. yang saya ingat ada Tun jer..ada dlm 8 org lebih kurang.. akan di updte.. I.Allah.. ;)

2 Response to Imtihan Mood + Election Day ~ Marilah...

  1. Unknown says:

    vote.

  2. kami xdok kusi lah..
    siap masuk paper berita harian lagi semalam..