Malas?


::Salam::
::Bismillah::

Haish.
Sistem.
Tetap sebuah sistem.
Nak lari kene ikut.
Nak berlagak aku memang dalam sistem.

Kenapa kau belajar behte?
Entah lah.
Aku teringin nak gulungan ijazah tuh.
Nak pakai jubah biru tu.

Kau belajar kau faham x?
Ke kau datang kelas sebab nak dapat markah?

Tak!
Aku datang kelas sebab aku dah tekad.
Kali ini aku tak boleh ponteng.
Etika pelajar bukan ponteng kelas.
Kali ini aku berjaya ponteng 3 kali sahaja!!
Aku kagum itu. Serius.

Hakikatnya kini.
Aku cuba untuk faham apa yang aku belajar behte.
Aku cuba untuk menjiwai apa yang aku belajar.
Aku tak mau lagi belajar kerana markah OK.
Aku mahu aplikasikan apa yang aku dapat!

Kadang2 berjaya ada jiwa seiring.
Kadang2 aku letak jiwa kat tepi aku layan nafsu bosan.
Kadang2 aku main conteng2, kacau orang.

Tapi aku berada dalam sistem peperiksaan itu kayu ukur.
Jadi. Aku perlu juga.
Dulu da makin turun.
Habis tu?
Nak turun ke nak naikkan pula?

OFKOS MAU NAIK behte!

Tah.
Kamu serabut?
Aku lagi serabut.
Malas nak layan.
Tapi aku terlalu layan pula.

--

Sila matang Afra'!
Sila serius Afra'!
(but, i'm not tht type of person lah behte!)

--

Semua yang indah kau cuba tapis.

0 Response to Malas?