Bina Lagi


Salam . Bismillah .

Mula begini.


Akhir begini.


Aku nak akhir aku, jadi susunan bata yang kedua. Dah macam apa ja sekarang ni.
Bukan main, tunjuk cat dinding tu putih coklat smart ja.
Sekali tembak dalam, kantoi pasir selekeh.

Ini unsur nya. Aku mahu gaul semua sekali sampai aku boleh susun balik bata aku jadi cantik!
Sebati.

Sekarang ada unsur perosak. Aku cipta dan layan sendiri.
Aku susun bata. Aku letak simen tipis-tipis. Sengaja tak nak bagi lekat.
Bila dah tergolek jatuh. Retak. Konon rasa bersalah.

Taubat!

Buat balik. Fuh.

Lagi. Aku bina semula bata. Cuba ubah.
Aku mati nanti. Tuhan ada disitu sini.



"Allah, teach me amanah. Teach me - I love You..." video

3 Response to Bina Lagi

  1. pernah dengar tapi tak habis.hee.

  2. nice song with neat composition. but still the same as typical zain bikha

    ..

    hati ni kan selalu saja bolak-balek . buangkan saja hati..supaya dah takda yang terbalik2.

    tapi, hati tu lah jiwa manusia ... macam-macam manapun..hatilah yang menggerakkan manusia

    alhamdulillah, hati kita masih waras dan cepat sedar bila dah terlajak

  3. nikqilah says:

    apekah yg cuba disampaikan... tidak mampu ku tafsirkan...