Kuasai Kuasa


Salam . Bismillah .

Kuasa. Siapa mahu kuasa. Siapa mahu beri kuasa. Siapa mahu ?
Kuasai. Kuasai diri. Kuasai suasana. Kuasai manusia.


Boleh aku kata, sebelum mahu kuasai manusia lainnya.
Kuasai diri itu dahulu. DIRI SENDIRI.
Nampak macam tahap cikai.

Aku masih belum dapat kuasai diri sendiri.
Haritu dulu sekejap sahaja.
Tak dapat rasa manis sangat.
Dah rasa masinnya.

Kuasai lagi diri. Sampai rasa YEAH!!



Kau pun tahu kan.
Hidup memang takkan rasa tenang dan puas.
Kalau aturan Tuhan kita lambatkan, kita tangguhkan.
Kalau amaran Tuhan kita langgar semberono.

Kau mungkin tak dapat rasa macam mana aku mahu rasa.
Mulakan iman dipagi hari. Diwaktu saha.
Dikala matahari terbit sedikit, aku langkah perlahan senyum bersama larian.
Dan, apabila matahari menyengat di mata dan badan, aku masih segar dijalanan aku.
Malam aku akan lebih sihat dengan jadual aku begini.

Aku masih gagal. Aku tahu.

3 Response to Kuasai Kuasa

  1. nikqilah says:

    ^-^
    spt biasa ku perlukan masa ntuk mentafsir..hehe

  2. haha. ini i guna gaya senang faham je lah.

    tak susah pun.

    apa2 pun, u nk faham cara camna? bebas. uhu... :P

  3. jog?