Bebas


::Salam::
::Bismillah::

Ucapan Selamat manjalani cuti yang panjang bagi saya dan seluruh warga UIAM yang tidak ambil sem pendek. :) Muga cuti terhebat!!

Ini ringkasan sikit sepanjang cuti. Saja letak.

Hari2 di rumah dan kadang2 pergi balik KL sekejap boleh tahan seronok juga. Duit dok travel pun bersepah2 keluar. Urus adik buat pasport segala hal. Allah ada aturannya.

Kadang kita plan bagai nak rak. Rapi sisipan segala. Tapi tup tup, bertukar! Maka, redha dan bersedia utk terima aturan Allah itu. Itu yang terbaik!


Ini kes dari YM ja sebenarnya. Saya seperti biasa, bila duduk di rumah, pasti duduk bersama adik saya depan laptop. Dia tgok cerita, saya buat kerja saya. dia mmg suka share ruang screen laptop. Mesti nak bersama. Padahal ada PC lain. Sharing is caring. Hahaha.

Maka berlaku lah perbualan antara saya dan Faqihah:

Saya: Jap heh Qih, along nak gne laptop jap...

Adik: Okeh. (maka, saya ggu lah sorang kawan saya ni dlm YM)......... Aik, kenapa along gelak sorang2 nih? Sama ja mcm Abg Uqbah. Suka gelak2 depan kompiter..

Saya: Holaa.. Yeke.. Hahah.

Adik: Along. Along berbual ngn sapa? (Sambil tangan tunjuk kearah nama2 di YM itu)

Saya: Ouh, ngn kakak nih. Erm. Saja ja.

Adik: Along, apa makna tanda MERAH dengan tanda KUNING nih? (ada di list YM)

Saya: Erm, merah maksudnya org tu tgh bz. Tgh buat kerja. Kalau kuning maksudnya org tu x bz. Kita boleh kacau2. Kita bole main2 call.

Adik: Ouh, erm, tapi napa along kacau kakak tuh? Dia punya tanda MERAH.

Saya: Holaa. Hee. Saja ja Qih. Sebab dia kawan along. Bole main kacau2. (alasan x munasabah betol utk adik 6 tahun)

....Dan setiap kali itulah, bila saya nk gune laptop, msti dia kata: "along nak call org ke?" "haa, yg merah tu along x boleh kacau"...... Huah3!!

Cik Faqihah + Rabiah mmg gemar ty soalan yang kasi saya berfikir dan garu kepala utk guna logik.

----------------------------------------
masalah

tak perlu fikirkan ulang-ulang

masalah

memang akan sentiasa ada

tinggalkan ia

kasi bebas

hanya perlu fikir cara utk menaik tarafkan diri

yeah. bebas.

-----------------------------

6 Response to Bebas

  1. sape kakak yg kena kacau tuh??

  2. ngehe.

    madam syaimaa'.

    kenal?

    haha.

  3. syaimaa' says:

    haha!

  4. uhu.

    mdm syema'.

  5. hma says:

    hee. kte pn ade jugak! ^_^

  6. haha.

    jgn marah yer.

    erm, ni husna heh?

    :P