PIAGAM - Sabah


::Salam::
::Bismillah::

Catatan : 00

Syukur. Alhamdulillah. Saya terpilih untuk program ke Sabah pada tahun ini.



.PIAGAM.
.Program Integrasi Awalan Guru Malaysia.
.20 - 28 Jun 2010.
.Diwakilkan ke kawasan sekolah Pesisir, Sabah.

Program ini disertai oleh pelajar-pelajar dari 13 universiti. Antaranya UIAM, UM, UPSI, UDM, UiTM, UTM, UPM dan lain-lain lagi. Manakala jumlah keseluruhan peserta yang terpilih itu sekitar 70+ orang.

Wakil dari UIAM :

.Hafizuddin - Pegunungan.
.Nadhir - Pedalaman.
.Ghufran - Pedalaman.
.Afra' - Pesisir.
.Shuhada - Pergunungan.

Pengiring dari UIAM :

Dr. Yusnan


Objektif :

"Program ini untuk kawasan pedalaman supaya dapat melatih bakal guru dalam membentuk serta menguji ketahanan fizikal dan mental dalam keadaan apa jua sekalipun.

Harap2 Afra' bersedia."

(Ini adalah menurut pensyarah saya)
--

Setiap kumpulan mempunyai ahli dari setiap universiti. Pelbagai kaum dan bangsa dari jantina lelaki dan perempuan. Terdapat juga pensyarah2 dari pelbagai universiti untuk dijadikan pemantau bagi setiap kumpulan.

(Kumpulan saya ada lelaki perempuan, melayu cina india. Pemantau pun macam tu juga)

Kami dibahagikan kepada kawasan2 tertentu di Sabah. Antaranya, Pergunungan, Pesisir, dan Pedalaman. Dan setiap kawasan ini, ada daerahnya.

(Saya kawasan Pesisir. Cuma belum pasti sekolah apa. Saya pernah kekawasan pergunungan sahaja -- Ranau -- dan di bandar -- KK --)

Seluruh perbelanjaan, makanan, tempat tinggal akan ditanggung 100% oleh pihak universiti. Kerana kami (UIAM) tak perlu bayar apa2. Cuma, perlu bawa duit belanja jika mahu membeli belah.

(Saya tidak gemar membeli belah)

Kami (UIAM) akan melayarkan diri ke angkasa pada 20 Jun 2010 pada jam 7.30am di KLIA. Oleh itu, kami harus berkumpul di INSTED (Inst. of Education, UIAM) pada jam 4am untuk bergerak bersama2.

(Haritu saya ke sabah kumpul di KL Sentral, LCCT)

--

Nota:

1. Doakan perjalanan dan urusan kami semasa di sana berjalan lancar dan dipermudahkan.

2. Saya akan ke Sabah buat kali ke-2 Insya Allah.

3. Doakan saya dapat bawa keluarga saya pula ke sana.

4. Semoga pemergian saya selama 9 hari ini menjadikan saya lebih bersedia untuk menjadi guru yang hebat! (Kalau kene posting kat Sabah gane?--huhu...mcm best! -- doa yang terbaik!)

5. Tahun lepas saya ke Sabah bertujuan untuk mengenali Sabah, nature dia, jalan-jalan, rehat2. Kali ini ada kerjanya.

--

Ini sahaja untuk catatan awalan saya untuk program PIAGAM ini

Sekian :]

6 Response to PIAGAM - Sabah

  1. Uhu.

    Saya di SMK Bongkol, Pitas.

    Di kawasan pesisiran.

  2. wah
    hebat!

  3. nur fatin says:

    tahniah afra'! seronoknya..ana jadi teruja la jugak :)

  4. adikmu says:

    insya-allah.
    semoga dipermudahkan urusan k.long kat sana.
    nnt kte g 1 family k.
    hehe

  5. Anonymous says:

    persisiran. mesti canthek kan?
    ~amatullah~

  6. erm, wrong information bah disitu..

    sebenarnya, saya di pedalaman..

    masih dalam daerah pitas..

    time kat UMS baru tau..

    :)