Pada Hari Ketiga Di Sabah


::Salam::

::Bismillah::


Catatan : 04

Sambungan kepada sebuah permulaan….

Perjalanan selama 5 jam ke destinasi sebenar; Pitas memang menarik. Para peserta dan En. Soon menaiki bas UMS, manakala pensyarah menaiki pacuan empat roda. Perjalanan yang mengasyikkan. Pemandangan yang menarik. Keadaan jalan yang hebat. Ada yang bertar, ada yang hanya bertatahkan batu gravel dan kadang2 berlantaikan tanah yang becak dan lembik. Maka, sering menimbulkan rasa tidak senang dan risau dikalangan kami terutama pakcik drebar bas.

Boleh saya katakan bahawa, itulah bas pertama yang kami nampak boleh masuk kedalam kawasan kampung pedalaman dengan keadaan jalan yang hebat. Malah penduduk di Pitas juga pertama kali melihat kehebatan bas yang berjaya masuk ke dalam kampung mereka. TAHNIAH pakcik!!

……………………………….

Maka, tinggal lah kami disana selama 5 hari. Syok!!

Nota:

· Perkongsian selepas ini, lebih memfokuskan kepada fakta-fakta penting yang memang ada disitu serta aktiviti yang telah dilaksanakan.


Bas yang kami naik


Air Kicaiping -- limau ais dan letak asam boi.. (Sesuai utk org mabuk jalan jauh)


Kediaman Peserta Lelaki (Surau Kg. Bongkol)

Kediaman Peserta Perempuan dan Pensyarah2 (Rumah Rehat SAFODA)

3 Response to Pada Hari Ketiga Di Sabah

  1. ACHTUNG! says:

    Teringat masa blajo kat UMS dan persekitaran di sana. Kebanyakan tempat yang disebutkan, kita dah jejakkan kaki... gi la cari tapak kaki kita kat sana...

  2. ouh. ustaz belajar kat sana heh?
    best2. dia sejuk tapi panas. tatau nk ckp camne. tapi boleh kata mcm new zealand lah. kte suke lepak kat tepi2 laut dlm UMS uh. name dia jeti kot. tatau lah. walau pun dia tulis (dilarang masuk) saya masuk jugak!

  3. Unknown says:

    PENTING! Betul ke ada orang yg bernama Miran Berol tnggal kat sini ?? reply d wechat sy
    Wechat ID: kindy_1999